Sammenhængskraft

Jeg har ladet mig fortælle, at Danmark for øjeblikket savner sammenhængskraft. Faktisk har jeg ret tit ladet mig fortælle det, for det er mildest talt ikke nemt at undgå at tale om det. Men det er til gengæld ret svært at få nogen til at give et nærmere signalement af den, hvilket i sig er er lidt af en selvmodsigelse.

Jeg må ærligt talt sige, at jeg finder det en anelse useriøst at gå så meget op i noget, som ingen ved hvad er.

Klisterbånd
Er dette et billede af sammenhængskraften?

Der er dog lys forude. De seneste par år har der bredt sig en hyggelig tradition, der vel egentlig bedst kan beskrives som en slags hobby: Lister. Lister over ting og sager, der giver sammenhængskraft. Men indtil videre har det været en noget amatøragtig forestilling, idet stort set ingen af de ting, der står på listerne, er i stand til at holde sammen på noget som helst. Hvem ville reparere en skåret underkop ved at gnide brudfladerne med bøger, film, malerier osv? Jeg ville ihvertfald ikke. Derfor iler jeg nu til med lidt hjælp. Værsågod:

Victors Kanon – 10 ting, der giver ægte sammenhængskraft (ikke prioriteret rækkefølge)

  • Snedkerlim
  • Honning
  • Klisterbånd
  • Irriterende ex-ven, der ikke forstår en hentydning
  • Snot
  • Vingummi glemt i solfyldt vindueskarm
  • Magneter (mindst 2)
  • Trækkrog
  • Børn
  • Tjære
5 kommentarer

Filed under Klisterbånd, Powerfull Stuff

5 responses to “Sammenhængskraft

  1. Pingback: Let’s get lost! » Blog-arkiv » Udfordringen #8

  2. Kære Victor.
    Så nåede du det alligevel, og inden deadline 😉

    …som den bagermester jeg til tider er, så kan dej også være noget helvedes klister, men om det er godt til ituslåede kopper eller andet, skal jeg lade være uprøvet….

    Hulemanden

  3. Storartet indsats for at redde velfærdssamfundet indefra! 😀

  4. @Hule: Er der ikke basis for en fotoserie?

    @Jensen: Tak for opmuntringen. Hvis bare flere ville lytte…

  5. Jeg skal prøve… men der er fare for at kameraet bliver klisteret sammen med koppen, og billederne vil i stedet være af en hulemand i vildrede 😉

    hulemanden

Skriv et svar

